22.6.2026

Kierrätyspisteen uudistus

Tässä kohtaa on ollut vain biojäteastia. Kävin Raumalla järjestetyssä jätteiden yö taphatumassa ja siellä tuli tietooni, että muovin ja pahvin kierrätys on myös mahdollista omalla kotipihalla ja se oli jopa mielestäni halpaa. Siis tuumasta toimeen ja uudet astiat piahlle mutta sitä ennen Puuhiksella oli vähän tehtävää ...

 




Rikkaruohot piti repiä pois ja ...
  ... laittaa suodatinkangasta, etteivät ne heti ensi viikolla nouse taas pintaan. Puuhis levitti kivituhkasoraa kankaan päälle. Hiekkaa oli niin paljon, että sitä riitti muutamaan muhunkin kohteeseen mm.  parkkipaikalle, pressutalliin ja sekäjäteastian alle.
No niin ja tässä lopputulos. Tämä oli askel helpompaan arkeen. Nyt ei tarvitse enää viedä noita jätesäkillisiä pahveja ja muoveja kierrätyspisteeseen. Niiden täyttöaukot ovat niin pieniä, että se oli aikaa vievää ja välillä ne olivat niin täynnä, etteivät edes mahtuneet sinne. Nyt on kyllä oma kierrätys ihan uudella levelillä. 
Jos sinulla ei ole omaa muovi/pahvi keräysastiaa, niin myynnissä oleviin kahvisäkkeihin on hyvä kerätä muovit, pahvit, lehdet ja pullot. Itsellä nämä roikkuivat s-koukulla pressutallin sivussa. Joakiselle sis omansa.
Kahvisäkkejä myynnissä paljon erilaisia. Löytyy printeistä juuttisäkkiä ja myös ohuempaa materiaalia, joka onkin erinomainen omassa kierrätyspisteessä. Säkeistä on kyllä moneen. Niistä on helpoo tehdä vaikkapa kiva ovimatto, kun sujauttaa säkin sisälle vaan kynnysmaton. Viikottaiset aukiolot löydät purkkiaitta.fi sivuilta. Tervetuloa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti